Mobiljegy - Gyakran Ismételt Kérdések
GYakran Ismételt Kérdések a Kecskeméti Közlekedési Mobiljeggyel kapcsolatban:
Mit jelent az, hogy Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy?
A Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy Kecskemét közigazgatási területén a helyi autóbusz közlekedésben használható egyes meglévő díjtermékek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.
A papír alapú jegyek és bérletek továbbra elérhetőek maradnak?
A Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. együttműködésével a meglévő értékesítési hálózata mellett egy új, korszerű, gyors és rugalmas értékestítési platformot biztosít a szolgáltatások igénybe vételéhez. A hagyományos jegyek és bérletek továbbra is megvásárolhatók értékesítési helyeinken.
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el, a tárgyhót követő első napon, az ügyfél regisztrációja alatt. A további alkalmazásokból vásárolt jegyek esetén kérjük tájékozódjon a az alkalmazást üzemeltető viszonteladó elérhetőségein.
Milyen applikációkon keresztül vásárolhatok mobiljegyet?
Jelenleg 5 különböző alkalmazás közül választhat.
• K&H mobilbank
• Simple
• Telenor Wallet
• Voxpay
• Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
Mindegyik alkalmazás egyaránt biztosítja a jegyvásárlást, a jegyfelhasználást és ellenőrzést egységes módon.
Az egyes applikációk kényelmi szolgáltatásai és azok feltételei egymástól eltérhetnek, (pl. regisztráció, felhasználás feltételei, vásárlás családtagnak-munkatársnak, számlaadás, értesítések kezelése, különböző fizetési módozatok) ezért javasoljuk, hogy az egyes applikációk szolgáltatásainak megismerése után és igényeinek megfelelően válassza ki az Önnek leginkább megfelelő alkalmazást.
Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet és lemerül a telefonja?
A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. üzletszabályzata tartalmaz.
Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet lehet használni egy másik telefonról is?
A megvásárolt közlekedési mobiljegy ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a díjtermékeket az új készülékhez rendelni az applikációban.
A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet használó utasok?
Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú díjterméket. Amennyiben a mobiljegyet már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja felmutatni mobilfizetési díjtermékét, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.
Miért kell beolvasni a járműveken elhelyezett kódot?
Vonaljegy esetén az érvényesítés ekkor történik meg, és az ellenőrzést lehetővé tévő animált grafika ezután jelenik meg a jegy képernyőjén. Bérlet esetén a beolvasást követően megjelenő animált grafika jelzi, hogy a bérlet eredeti és érvényes az utazás időpontjában.
Mi történik, ha ugyanazon az autóbuszon újra beolvasom a mobiljegyemet?
A mobiljegy képernyőjén megjelenik az animált grafika, és a jegy alsó részén az "Újra beolvasott" felirat. A jegy továbbra is érvényes.
Mobil vonaljeggyel át tudok e szállni másik járatra?
Nem. A vonaljegy egy útra szól, másik járművön már nem érvényesíthető.
Miért kell felmutatnom a mobil képernyőt az autóbuszvezetőnek?
A papír jegyekhez és bérletekhez hasonlóan az utazási jogosultságot az autóbuszvezető ellenőrzi, a felmutatott jegyen, bérleten szereplő animált kép beazonosításával.
Mi történik, ha a telefont utazás közben használom?
A mobiljegy újbóli megjelenítése esetén a mobiljegy érvényes képet mutat, animált grafika nélkül. Az animált grafika a járműre történő felszálláskor szükséges. Az ellenőrzés során az ellenőr a mobiljegyen található kód beolvasásával ellenőrzi a mobiljegy érvényességét.
Hol találom a járművön elhelyezett érvényesítő matricát?
Minden autóbuszon 2 egyenértékű matrica kerül kihelyezésre, egy nagyobb méretű az első ajtó bal oldalán kívülről, és egy kisebb méretű az első ajtónál elhelyezett jegyérvényesítő 20-30 cm-es távolságában, járműtípustól függően.
Mi történik ha a kívül elhelyezett matricát nem olvastam be?
Amennyiben a felszálláskor a kívül elhelyezett érvényesítést elmulasztotta, a járműre felszállva a jegyérvényesítő mellett elhelyezett matrica beolvasásával ugyanúgy elvégezheti az érvényesítést.
Mi történik, ha nem olvastam be az érvényesítő matricát?
Beolvasás hiányában nem állapítható meg a mobiljegy érvényessége, ezért minden esetben kérjük olvassa be az érvényesítő kódot az autóbuszvezetőnek történő felmutatást megelőzően.
Hogyan történik a mobiljegy ellenőrzése?
Ellenőrzést végző munkatársainknak kérjük mutassa meg a jegy képernyőjén található kódot, a "Jegykód ellenőri felmutatáshoz" sor lenyomásával. Az ellenőr az ellenőri készülékkel beolvassa a mobiljegyet. Egy kódot egy percen belül csak egyszer lehet beolvasni. Ha valami miatt második beolvasás szükséges, akkor a mobiljegy felületen vissza kell lépni a jegy képernyőre, majd újra felmutatni a kódot. Ekkor új kód jön létre.
Az alkalmazásba visszalépve az érvényes mobiljegyemen nem látható az animált grafika, mi a teendő?
Nincs teendő, a mobiljegy érvényes továbbra is. Ellenőrzés során az érvényesség megállapításához az ellenőr a mobiljegyen található kódot fogja beolvasni.
Minden járaton más a kép?
Igen, minden járaton más az éppen érvényes kép.
Ha már megvásároltam a mobiljegyemet, miért kell internet kapcsolat, ha utazni szeretnék?
A mobiljegy érvényességének biztonságos és egyértelmű megállapításához szükséges egyedi elemeket a mobiljegy alkalmazás biztosítja, működéséhez mobil adatkapcsolat szükséges.
Sikeresen beolvastam a kódot, megjelent az animált kép a telefonon, de mire felmutattam volna az autóbuszvezetőnek, az animált kép már nem volt látható. A jegyem érvényes? Mi a teendő?
A kód újra beolvasásával az autóbuszvezető fülkéjénél található kód újra beolvasható, az animált kép ismét megjelenik. A mobiljegy alsó szélén sárga háttérben az "Újra beolvasott" felirat jelenik meg. A mobiljegy érvényes.
Helyközi busszal is utazom, ahol elfogadják a helyi bérletemet. A mobilon vásárolt bérletem is érvényes ezen a buszon?
Igen, azokon a helyközi járatokon, amelyeken elfogadják a helyi menetjegyet és bérleteket, a kód beolvasásával érvényes a mobil menetjegy és a mobilbérlet is. Az érintett viszonylatok ITT találhatóak.