Fejléc

Mobiljegy - Gyakran Ismételt Kérdések

GYakran Ismételt Kérdések a Kecskeméti Közlekedési Mobiljeggyel kapcsolatban:

Mit jelent az, hogy Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy?

Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy Kecskemét közigazgatási területén a helyi autóbusz közlekedésben használható egyes meglévő díjtermékek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.

A papír alapú jegyek és bérletek továbbra elérhetőek maradnak?

Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. együttműködésével a meglévő értékesítési hálózata mellett egy új, korszerű, gyors és rugalmas értékestítési platformot biztosít a szolgáltatások igénybe vételéhez. A hagyományos jegyek és bérletek továbbra is megvásárolhatók értékesítési helyeinken.

Hogyan igényelhetek áfás számlát?

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el, a tárgyhót követő első napon, az ügyfél regisztrációja alatt.  A további alkalmazásokból vásárolt jegyek esetén kérjük tájékozódjon a az alkalmazást üzemeltető viszonteladó elérhetőségein.

Milyen applikációkon keresztül vásárolhatok mobiljegyet?
Jelenleg 9 különböző alkalmazás közül választhat.

  • K&H mobilbank
  • Simple
  • Voxpay
  • Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
  • BudapestGO
  • Yettel
  • CityApp Kft.
  • InterTicket Kft.
  • Telekom

Mindegyik alkalmazás egyaránt biztosítja a jegyvásárlást, a jegyfelhasználást és ellenőrzést egységes módon.
Az egyes applikációk kényelmi szolgáltatásai és azok feltételei egymástól eltérhetnek, (pl. regisztráció, felhasználás feltételei, vásárlás családtagnak-munkatársnak, számlaadás, értesítések kezelése, különböző fizetési módozatok) ezért javasoljuk, hogy az egyes applikációk szolgáltatásainak megismerése után és igényeinek megfelelően válassza ki az Önnek leginkább megfelelő alkalmazást.

Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet és lemerül a telefonja?

A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia.  Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. üzletszabályzata tartalmaz.  

Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet lehet használni egy másik telefonról is?

A megvásárolt közlekedési mobiljegy ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a díjtermékeket az új készülékhez rendelni az applikációban.

A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet használó utasok?

Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú díjterméket. Amennyiben a mobiljegyet már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja felmutatni mobilfizetési díjtermékét, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.

Miért kell beolvasni az autóbuszokon elhelyezett kódot?

Menetjegy esetén az érvényesítés ekkor történik meg, és az ellenőrzést lehetővé tévő animált grafika ezután jelenik meg a jegy képernyőjén. Bérlet esetén a beolvasást követően megjelenő animált grafika jelzi, hogy a bérlet eredeti és érvényes az utazás időpontjában.

Vonatközlekedés esetén hol kell beolvasni a kódot?

Az érintett vonatokon helyi díjtermékekkel történő közlekedés esetében nem szükséges kódbeolvasás és az animált grafika megjelenítése. Az utazás során elegendő a jegyvizsgálónál bemutatni a mobiljegy kódját, a "Jegykód ellenőri felmutatáshoz" funkcióval.

Mi történik, ha ugyanazon az autóbuszon újra beolvasom a mobiljegyemet?

A mobiljegy képernyőjén megjelenik az animált grafika, és a jegy alsó részén az "Újra beolvasott" felirat. A jegy továbbra is érvényes.

Mobil vonaljeggyel át tudok e szállni másik járatra?

Nem. A menetjegy egy útra szól, másik járművön már nem érvényesíthető.

Miért kell felmutatnom a mobil képernyőt az autóbuszvezetőnek?

A papír jegyekhez és bérletekhez hasonlóan az utazási jogosultságot az autóbuszvezető ellenőrzi, a felmutatott jegyen, bérleten szereplő animált kép beazonosításával. 

Mi történik, ha a telefont utazás közben használom? 

A mobiljegy újbóli megjelenítése esetén a mobiljegy érvényes képet mutat, animált grafika nélkül. Az animált grafika a járműre történő felszálláskor szükséges. Az ellenőrzés során az ellenőr a mobiljegyen található kód beolvasásával ellenőrzi a mobiljegy érvényességét.

Hol találom a járművön elhelyezett érvényesítő matricát?

Minden autóbuszon 2 egyenértékű matrica kerül kihelyezésre, egy nagyobb méretű az első ajtó bal oldalán kívülről, és egy kisebb méretű az első ajtónál elhelyezett jegyérvényesítő 20-30 cm-es távolságában, járműtípustól függően.

Mi történik ha a kívül elhelyezett matricát nem olvastam be?

Amennyiben a felszálláskor a kívül elhelyezett érvényesítést elmulasztotta, a járműre felszállva a jegyérvényesítő mellett elhelyezett matrica beolvasásával ugyanúgy elvégezheti az érvényesítést.

Mi történik, ha nem olvastam be az érvényesítő matricát?

Beolvasás hiányában nem állapítható meg a mobiljegy érvényessége, ezért minden esetben kérjük olvassa be az érvényesítő kódot az autóbuszvezetőnek történő felmutatást megelőzően.

Hogyan történik a mobiljegy ellenőrzése?

Ellenőrzést végző munkatársainknak kérjük mutassa meg a jegy képernyőjén található kódot, a "Jegykód ellenőri felmutatáshoz" sor lenyomásával. Az ellenőr az ellenőri készülékkel beolvassa a mobiljegyet. Egy kódot egy percen belül csak egyszer lehet beolvasni. Ha valami miatt második beolvasás szükséges, akkor a mobiljegy felületen vissza kell lépni a jegy képernyőre, majd újra felmutatni a kódot. Ekkor új kód jön létre.

Az alkalmazásba visszalépve az érvényes mobiljegyemen nem látható az animált grafika, mi a teendő?

Nincs teendő, a mobiljegy érvényes továbbra is. Ellenőrzés során az érvényesség megállapításához az ellenőr a mobiljegyen található kódot fogja beolvasni.

Minden járaton más a kép?

Igen, minden járaton más az éppen érvényes kép.

Ha már megvásároltam a mobiljegyemet, miért kell internet kapcsolat, ha utazni szeretnék?

A mobiljegy érvényességének biztonságos és egyértelmű megállapításához szükséges egyedi elemeket a mobiljegy alkalmazás biztosítja, működéséhez mobil adatkapcsolat szükséges.

Sikeresen beolvastam a kódot, megjelent az animált kép a telefonon, de mire felmutattam volna az autóbuszvezetőnek, az animált kép már nem volt látható. A jegyem érvényes? Mi a teendő?

A kód újra beolvasásával az autóbuszvezető fülkéjénél található kód újra beolvasható, az animált kép ismét megjelenik. A mobiljegy alsó szélén sárga háttérben az "Újra beolvasott" felirat jelenik meg. A mobiljegy érvényes.

Helyközi busszal is utazom, ahol elfogadják a helyi bérletemet. A mobilon vásárolt bérletem is érvényes ezen a buszon?

Igen, azokon a helyközi járatokon, amelyeken elfogadják a helyi menetjegyet és bérleteket, a kód beolvasásával érvényes a mobil menetjegy és a mobilbérlet is. Az érintett viszonylatok ITT találhatóak.