Fejléc

Mobiljegy - Gyakran Ismételt Kérdések

GYakran Ismételt Kérdések a Kecskeméti Közlekedési Mobiljeggyel kapcsolatban:

Mit jelent az, hogy Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy?

Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy Kecskemét közigazgatási területén a helyi autóbusz közlekedésben használható egyes meglévő díjtermékek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.

A papír alapú jegyek és bérletek továbbra elérhetőek maradnak?

Kecskeméti Közlekedési Mobiljegy a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. együttműködésével a meglévő értékesítési hálózata mellett egy új, korszerű, gyors és rugalmas értékestítési platformot biztosít a szolgáltatások igénybe vételéhez. A hagyományos jegyek és bérletek továbbra is megvásárolhatók értékesítési helyeinken.

Hogyan igényelhetek áfás számlát?

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő tizedik naptól lehetséges, az ügyfél regisztrációja alatt.  

Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet és lemerül a telefonja?

A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia.  Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. üzletszabályzata tartalmaz.  

Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet lehet használni egy másik telefonról is?

A megvásárolt közlekedési mobiljegy ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a díjtermékeket az új készülékhez rendelni az applikációban.

A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet használó utasok?

Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú díjterméket. Amennyiben a mobiljegyet már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja felmutatni mobilfizetési díjtermékét, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.