Fejléc

Igényvezérelt közlekedés – Gyakran Ismételt Kérdések

Mit jelent, hogy igényvezérelt?

Az Igényvezérelt Szolgáltatás Felhasználási Feltételek dokumentum szerint: „Igényvezérelt személyszállítási szolgáltatás (a továbbiakban Szolgáltatás): az Sztv. e szolgáltatásokra meghatározott engedéllyel rendelkező szolgáltató által közszolgáltatási szerződés vagy járati engedély alapján végzett, információs technológiai eszközök alkalmazásával szervezett, változó útvonalon vagy változó időrendben, vagy változó útvonalon és változó időrendben közlekedő személyszállítási szolgáltatás."  

Hogyan tudom igénybe venni az igényvezérelt szolgáltatást?

A https://keko.hu/ oldal fejlécében található Igényvezérelt közlekedés fülön történő regisztrációt, majd bejelentkezést követően lehetséges járatot foglalni. Az e-mailben kapott fel- és leszállási adatok segítségével, valamint az Utazási kód használatával (melyet a foglalási oldalon is láthat, illetve SMS-ben is megküldjük) utazhat, amennyiben rendelkezik érvényes Kecskemét helyi díjtermékkel (jegy, bérlet), valamint kedvezményt igazoló jogosultsággal és megfelel az Üzletszabályzat feltételeinek.  

Miért kell a regisztráció során megadnom a telefonszámom és e-mail címem is?

Az Utas és a Közlekedésszervező közötti párbeszéd segítése miatt szükséges az e-mail cím és a telefonszám is. E-mailben kapja meg az Utas a megerősítést a foglalt járat adatairól, valamint e-mailben és SMS-ben is megkapja az utazásához szükséges, a foglalást igazoló Utazási kódot. SMS-ben azért kapja meg az utas külön ezt az adatot, hogy amennyiben a rendelt járatra történő felszálláskor nem rendelkezne internetkapcsolattal, utazási kódját akkor is fel tudja mutatni, illetve be tudja diktálni. Amennyiben az Utas a lefoglalt járatát már csak telefonon tudja lemondani, akkor a telefonszám és az utazási kód együttes használatával tudjuk törölni a lemondott járat utaslistájából.  

Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

A https://keko.hu/bejelentkezes oldalon található Elfelejtett jelszó mellé kattintva, az e-mail címét megadva a Közlekedésszervező az új, rendszer által generált jelszót a Felhasználó megadott e-mail címére küldi meg. Az igényelt jelszót az azzal való bejelentkezést követően a Felhasználó saját, egyedi jelszóra megváltoztathatja.  

Bárhonnan bárhova el tudok vele jutni?

Nem. A 148-as autóbusz csak a menetrendjében megadott megállóhelyeket érinti, részben kötött útvonalon. Ez azt jelenti, hogy a menetrendben feltüntetett megállóhelyeken csak akkor áll meg, ha azon a megállóhelyen előre bejelentett fel- vagy leszállási igény jelentkezik.      

Miért nem lehet körbeutazni a járat útvonalát?

A 148-as igényvezérelt járat az Interreg GreenPATH projekt keretén belül, pilot projektként működik, amelynek célja segíteni Kecskemét és környéke ingázó dolgozóinak közlekedését. A járat elsődleges célja a vasútállomásra vagy az autóbusz-állomásra érkező és onnan induló utasok eljutását segíteni a Déli Iparterület térségébe. A járatok célforgalmi jelleggel közlekednek.  

Miért nem közlekedik másfelé is?

Az igényvezérelt szolgáltatás jelenleg pilot projekt keretén belül, teszt jelleggel közlekedik 2025. június 1. és 2025. november 30. között, 148-as jelzéssel a Vasútállomás és a Déli Iparterület között. A GreenPATH projekt feltételrendszere, valamint a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. felé beérkezett munkáltatói igények alapján a tesztelési területnek a Déli Iparterület került kiválasztásra.  

Mikor tudom megrendelni a szolgáltatást?

A https://keko.hu/bejelentkezes felületen a dátumot, a foglalni kívánt járatot, valamint a felszálló és leszálló megállóhelyeket megadva lehet helyet foglalni a járatokra, a Vasútállomásról történő, menetrendben rögzített indulást megelőzően legkésőbb 3 órával.  

Hogyan és meddig tudom törölni a bejelentett igényemet?

A Vasútállomásról meghirdetett indulást megelőzően legkésőbb 3 órával a bejelentőfelületen van lehetőség lemondani az igényt - a járat sorában a Lemondás feliratra kattintva. A 3 órás időablak lezárultát követően, 15 perccel a Vasútállomásról meghirdetett indulást megelőzően a +36 76/800-410-es telefonszámon, az utazási kódjának megadásával még lemondhatja az utazást.  

Miért zárja le a rendszer már 3 órával a járat indulása előtt a foglalásokat?

Forgalomszervezési okok miatt.  

Hány fő felett indul el az igényvezérelt járat?

A járat már egy fő utazási igénye esetén is elindul.  

Többen szeretnénk együtt utazni. A többieknek is külön igényelniük kell a járatot?

Természetesen lehetséges, hogy egyszerre többen is utazzanak. Egy regisztrációhoz maximum 18 fő utazását lehet rögzíteni, így akár kisebb csoportok utazása is lehetséges egyetlen regisztrációval. Több utas együttes utazása esetén is csak egyetlen Utazási kód lesz érvényben, amely igazolása a járatot lefoglaló Utas felelőssége. Azonban a csoportban mindenkinek rendelkeznie kell díjtermékkel és kedvezményre jogosító igazolvánnyal. Amennyiben kevesebben jelennek meg az utazáskor, mint amennyi főre az utazás foglalva lett, az is a járatot lefoglaló utas felelőssége.

Ha valaki nem regisztrált, de olyan megállóban várakozik, ahol megáll az igényvezérelt járat, akkor felszállhat?

Igen, de az ő utazási igénye nem mehet más, regisztrált utastársai utazásának rovására. Tehát az utazás során a járat azon az útvonalon közlekedik és azokban a megállókban áll meg, melyekre előzetesen bejelentett utazási igény keletkezett. Ezért kérjük, hogy lehetőség szerint foglaljanak járatot, hogy utazásuk az utazási igényeiknek megfelelő lehessen, és kiszámíthatóan eljussanak a célállomásra.

Honnan tudom, hogy mikor indul az autóbusz és mikorra érek a célállomásra?

A 148-as igényvezérelt autóbusz a Vasútállomásról a beérkező igények alapján, kötött időben indulhat, 8:30-12:00 óra között félóránként. A bejelentő felület 3 órával a Vasútállomási indulást megelőzően lezárja a jelentkezéseket és a beérkezett igények alapján kikalkulálja a leghatékonyabb útvonalat. A Felhasználó e-mailben kapja meg a felszállóhely és a leszállóhely pontos menetrendi indulási/érkezési időpontjait.  

Milyen jeggyel, bérlettel lehet utazni az igényvezérelt járaton?

Bármeny, Kecskemét helyi autóbusz-közlekedésében rendszeresített díjtermékkel (jeggyel és bérlettel), valamint a kedvezményre jogosító igazolással lehet utazni. Amennyiben a Felhasználó vagy valamelyik utastársa nem rendelkezik előreváltott díjtermékkel, akkor az autóbuszvezetőnél Fedélzeti menetjegy váltható.

Mit tegyek, ha kerekesszékkel vagy babakocsival tudok csak közlekedni?

Akár a regisztráció során, akár a járat foglalása esetén lehet jelezni a speciális igényeket. Azaz amennyiben kerekesszékkel vagy babakocsival kíván az utas utazni, akkor a felsorolás melletti jelölő négyzetet be kell pipálni, ebben az esetben tudunk alacsonypadlós, rokkant rámpával felszerelt, kerekesszékes és babakocsis utasok befogadását is lehetővé tevő autóbuszt küldeni az érintett járatra. Ellenkező esetben az alacsonypadlós autóbuszt nem tudjuk biztosítani.  

Honnan tudok további részletes információt kapni erről a szolgáltatásról?

A https://keko.hu/ oldal fejlécében található Igényvezérelt közlekedés fülön mind a Regisztráció, mind a Bejelentkezés menüpontban további részletes információk találhatók a pontos menetrendről és a projektről. A szabályozásról további információ a https://keko.hu/upload/documents/ISZFF.pdf és a https://keko.hu/upload/documents/Adatv_tajekoztato.pdf linken olvasható.